loading...
دانلود جدید ترین آهنگ ها و موزیک ویدیو های متین حک
sarzaminir@gmail.com بازدید : 31 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

نسخه نهایی Linux Mint 7 با اسم رمز Gloria منتشر شد . لینوکس مینت یکی از محبوب ترین توریع های لینوکس است که بر اساس لیست موجود در سایت DistroWatch سومین توزیع پر کاربرد لینوکس از دید این سایت است. لینوکس مینت همانند پدر خود یعنی اوبونتو به صورت هر ۶ ماه بر اساس آخرین نسخه اوبونتو و تقریبا ۱ ماه بعد از آن منتشر می شود که در واقع همان امکانات اوبونتو به علاوه ویژگی هایی اضافه تر همانند پشتیبانی از کدک های مالتی مدیا برای اجرای انواع فایل های صورتی و نصویری و تنظیمات پیشفرض شبکه که کار با آن را برای کاربران تازه کار آسان می کند را به آن اضافه می کند .

ادامه مطلب را کلیک کنید.

نسخه نهایی Linux Mint 7 با اسم رمز Gloria منتشر شد . لینوکس مینت یکی از محبوب ترین توریع های لینوکس است که بر اساس لیست موجود در سایت DistroWatch سومین توزیع پر کاربرد لینوکس از دید این سایت است. لینوکس مینت همانند پدر خود یعنی اوبونتو به صورت هر ۶ ماه بر اساس آخرین نسخه اوبونتو و تقریبا ۱ ماه بعد از آن منتشر می شود که در واقع همان امکانات اوبونتو به علاوه ویژگی هایی اضافه تر همانند پشتیبانی از کدک های مالتی مدیا برای اجرای انواع فایل های صورتی و نصویری و تنظیمات پیشفرض شبکه که کار با آن را برای کاربران تازه کار آسان می کند را به آن اضافه می کند .

این نسخه از Linux Mint از لینوکس کرنل ۲.۶.۲۸ , گنوم دسکتاپ ۲.۲۶ , XOrg سرور نسخه ۱.۶ , XOrg نسخه ۷.۴ , اوپن آفیس ۳.۰.۱ , موزیلا فایرفاکس ۳.۰.۱۰ و به علاوه تمام نرم افزارهایی که در این مجموعه قرار گرفته سعی شده از آخرین نسخه آنها استفاده شود . همانطور که قبلا و در پست های قبلی هم گفته ام لینوکس مینت می تواند بهترین انتخاب برای کاربرانی باشد که می خواهند از گنو/لینوکس برای اولین بار استفاده کنند و می تواند سکوی پرش خوبی برای آنها باشد.

برای دانلود این نسخه از توریع Linux Mint می توانید به اینجا و برای دیدن سایت رسمی آن این لینک را دنبال کنید…

و اما اگر تمایل دارید بیشتر در مورد نسخه جدید و گلوریا بدانید پیشنهاد می کنم ادامه این مطلب را از دست ندهید !

MintMenu Improvement

منویی که نرم افزارهای لینوکس مینت در آن لیست شده است به MintMenu معروف است ( قابل توجه کاربرانی که با لینوکس آشنایی ندارند : همانند منوی استارت در ویندوز ) . از بهبود هایی که این منو داشته است این است که هنگامی در فیلد Filter نام نرم افزاری را تایپ می کنید اگر در لیست برنامه های شما وجود داشته باشد برای شما نمایش داده می شود . تا اینجا این قابلیت در نسخه های قبلی نبز وجود داشته است ولی امکانی که در این نسخه به این منو اضافه شده است این است که اگر ‌آیتم مورد نظر شما در لیست یافت نشد به شما پیشنهاد می دهد که این نرم افزار را از مخازن اینترنتی نصب و استفاده کنید که این قابلیت به کاربران امکان می دهد که هرچه بهتر و سریعتر به این نرم افزار از طریق نصب از اینترنت به آن دسترسی داشته باشند .



همچنین این قابلیت به این منو اضافه شده که با فشردن کلید های Right Ctrl یا Super این منو را بر روی دسکتاپتان ظاهر کنید و با کلید های Super یا Scape آن را ببندید و این اجازه را دارید که بنتوانید کلید های میانبر آنرا به دلخواه خود تغییر دهید . همچنین از قابلیت های دیگر آن می توان به نمایش پیشفرض کامنت ( توضیحات ) نرم افزارها در زیر آنها در این منو اشاره کرد . در ضمن گزینه Trash Can هم به این منو اضافه شده که به شما نشان می دهد که سطل بازیافت شما پر یا خالی است و با کلیک راست بر روی آن قادر خواهید بود آنرا خالی کنید . برای نمایش زنده این منو ویدئوی آن را در یوتیوب تماشا کنید :

MintInstall Improvement

گزینه MintInstall هم در نسخه های قبلی وجود داشت ولی این هم همانند سایر امکانات بهبودها و پیشرفت هایی داشته است . ( قابل توجه کاربرانی که با لینوکس آشنایی ندارند : همانند گزینه Add/Remove در کنترل پنل ویندوز با این تفاوت که می توانید از این قسمت از اینترنت تنها با یک کلیک برنامه مورد نظر خود را نصب کنید ) این قابلیت به این نرم افزار اضافه شده که در حین باز کردن آن در نمای اول به شما محبوب ترین نرم افزارهایی را نشان می دهد که از سوی سایر کابران امتیازبالایی را کسب کرده اند و روی سیستم شما نصب نیستند ! در واقع این امکان به شما نرم افزارهای موجود در لیست را برای نصب به شما پیشنهاد می دهد .

در هنگام نصب نرم افزار از این برنامه به شما امکاناتی همچون نمای از نرم افزار انتخابی برای نصب ( Screenshot ) به شما می دهد که این قابلیت در حین دانلود و نمایش آن به شما نسبت به نسخه های قبلی بهبود هایی داشته است . همچنین در MintInstall بهبودهایی در یخش رابط کاربری (‌ GUI ) به وجود آمده و نمایش دکمه More Info به جای Less Info برای نمایش جزئیات بیشتر در مورد نرم افزار در آن دیده می شود . همچنین در بخش جزئیات بیشتر می توانید اطلاعاتی از قبیل شماره نسخه برنامه , نوع لایسنس آن , نام پکیج و محل مخازن آنرا ببینید و بر خلاف نسخه های قبلی MintInstall بر روی حالت Root اجرا شده و در حین باز کردن آن باید رمز عبور Root را وارد کنید . برای نمایش زنده این قابلیت ویدئوی آن را در یوتیوب تماشا کنید :

MintUpdate Improvement

از بهبودهایی که MintUpdate داشته است نمایش Changelog و تغییرات پکیج هایی است که توسط تیم Linux Mint آماده شده است .( قابل توجه کاربرانی که با لینوکس آشنایی ندارند : همانند Update Manager ویندوز در کنترل پنل ) تا قبل از آن این قابلیت برای پکیج هایی بود که توسط تیم Ubuntu آماده و پک می شد . همچنین این قابلیت هم به این قسمت اضافه شده که هر تعداد پکیجی که برای آپدیت انتخاب می شود مقدار حجم کلی آنها را برای دانلود نمایش می دهد

همچنین برای نمایش آخرین آپدیت ها همانند قبل دیگر آیکونی در Tray نمایش داده نمی شود و از سیستم جدید Notification که در گنوم در آخرین نسخه پیاده سازی شده استفاده می شود . برای نمایش زنده این قابلیت ویدئوی آن را در یوتیوب تماشا کنید :

MintUpload Improvement

( قابل توجه کاربرانی که با لینوکس آشنایی ندارند : این برنامه به صورت پیشفرض در ویندوز وجود ندارد و کار آن آپلود فایل بر روی سرویس های اینترنتی است ) این پکیج تغییر چندانی نسبت به قبل نداشته و تنها تغییرات آن را می توان به بهبود رابط کاربری و آسانی کار با آن و اضافه و حذف و ویرایش سرویسها به صورت گرافیکی در محیط همین نرم افزار اشاره کرد . همچنین ۲ پروتکل جدید SCP و SFTP از طرف MintUpload پشتیبانی می شود .

MintWellcome

امکانی که در نسخه های پیشین LinuxMint وجود نداشت نمایش پنجره ای برای خوش آمد گویی و لینک های برای دانلود جدید ترین کتاب الکترونیکی مینت برای کاربران , نمایش انجمن های گفتگوی لینوکس مینت , اتصال به کانال گفتگو در IRC و … در آن وجود دارد . برای نمایش زنده این قابلیت ویدئوی آن را در یوتیوب تماشا کنید :

New Artwork

همانند اوبونتو ۹.۰۴ لینوکس مینت ۷ هم تغییراتی در نمای ظاهری خودش داشته است . برخلاف چند نسخه گذشته والپیپر در این نسخه تغییر کرده و از تم Dust سبز رنگ برای محیط گنوم استفاده شده است . همچنین طراحی جدیدی از آیکون ها و همیچنین GDM در این نسخه شاهد هستیم که محیط کلی لینوکس مینت ۷ را نسبت به قبل زیبا تر کرده است .

Other Improvements

تغییرات جزیی دیگری در این سیستم عامل شاهد هستیم که می توان به :

- پشتیبانی پیشفرض از MoonLight و SilverLight در مرورگر فایرفاکس اشاره کرد .

- گزینه MintDesktop بهبودهایی داشته و از نظر سادگی در استفاده بهتر شده است .

- نرم افزار Xchat-Gnome برای استفاده از IRC جایگزین XChat شده است .

- گزینه های Apt version و RTFM به خط فرمان اضافه شده اند .

و دهها تغییر دیگر که در صفحه نکات انتشار لینوکس مینت به آن اشاره شده است که می توانید برای جزئیات بیشتر به آن مراجعه کنید .

همانطور که در ایتدا هم گفتم LinuxMint با وجود Mint Codec برای اجرای فایل های MP3 به صورت پیشفرض و Mint Network برای اجاد شبکه با سیستم های ویندوزی و وجود نرم افزارهای متنوع تری نسبت به سایر توزیع های لینوکس برای کاربرانی که می خواهند وارد دنیای لینوکس شوند یا به اینترنت پر سرعت ADSL دسترسی ندارند بهترین گزینه خواهد بود و اگر به دنبال سیستمی راحت و آسان برای استفاده می گردید مطمین باشید LinuxMint بهترین و اولین گزینه خواهد بود .

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 26
  • بازدید کلی : 855
  • کدهای اختصاصی